10.02.2025
OÜ EUROPARK ESTONIA nimel on viimase nädala jooksul välja saadetud korduvalt õngitsussõnumeid, mis tegelikult on saadetud küberkurjategijate poolt.
Palume sõnumi saajatel sellele mitte vastata ega avada selles sisalduvaid linke, sest proovitakse kätte saada tundlike andmeid. EuroPark tuletab meelde, et ettevõte ise sellisel kujul oma klientidele teavitusi ei edasta. Tuletame meelde, et EuroPark saadab teavitused alati europark.ee lõpuga domeenilt. Ettevõte kinnitab, et klientide andmed ei ole lekkinud.
EuroParki parklates on aasta jooksul ligikaudu viis miljonit parkimist, mis tähendab, et teenusekasutajad on palju ja küberkurjategijad saadavad juhuslikele numbritele sõnumeid.
Petu- ehk õngitsuskirjadele on üldjuhul iseloomulikud järgnevad tunnused:
Kirja saatja e-post/number või küsitluse aadress ei tundu loogiline
Üldjuhul saabuvad õngitsuskirjad e-posti aadressidelt, mis ei ühti selle teenusepakkuja või riigiasutuse ametliku e-posti aadressiga, kelle nime alt on kiri just kui saadetud.
Vigane grammatika
Õngitsuskirju iseloomustab sageli vigane grammatika: kirja- ja stiilivead, ebaloogilised laused.
Kirjas palutakse Sul saata, sisestada või kontrollimiseks jagada oma pangaparoole, pangakaardi andmeid, PIN-koode või muid isiklikke andmeid
Ükski teenusepakkuja või riigiasutus - olgu see siis pank, mobiilifirma, kullerfirma või politsei - ei palu jagada krediitkaardi andmeid, pangaparoole, PIN-koode jne. Samuti ei soovita ükski teenusepakkuja Sul alla laadida oma arvutisse uut tarkvara ega palu juurdepääsu (nt kaughaldustarkvara abil) Sinu arvutile.
Kirjale või rahuloluküsitlusele palutakse Sul lühikese aja jooksul reageerida
Tavapäraselt kasutavad petturid ajalist survet, mille eesmärk on võimaliku ohvri tähelepanu hajutada. Ajalise surve tekitamiseks kasutatakse tähtaegse vastamise nõuet, mille ületamisel on väidetavalt oht millestki ilma jääda või siis on pakutav hüve kohe-kohe aegumas.