Küpsised aitavad meil osutada teenuseid. Kasutades meie teenuseid nõustute küpsiste kasutamisega. Lähemalt

Uus Eesti tehnoloogia lubab vähendada Tallinnas 15 Lauluväljaku jagu parkimiskohti

16.01.2024

Mainor Ülemiste AS ja EuroPark käivitasid Ülemiste City’s uudse tehnoloogiaga parkimislahenduse, mis kärbib tühjade parkimiskohtade arvu 30% .

Mainor Ülemiste AS ja EuroPark käivitasid Ülemiste City’s uudse tehnoloogiaga parkimislahenduse, mis kärbib tühjade parkimiskohtade arvu 30% ning säästab sellega nii linnaruumi, elanike tervist kui raha. EuroParki juhi sõnul saab süsteemi laiendada kogu Tallinnale.

Eesti suurima parkimisettevõtte EuroPark juhi Karol Kovaneni sõnul on autostumine ületanud Eestis mõistlikkuse piiri.

“Eestis on veidi üle miljoni inimese kohta 800 000 autot ja parkimiskohad täidavad ära rohkem Eestimaast kui inimeste kodud. Iga tühjalt seisev parkimiskoht tekitab maaomanikule iga kuu ligi 100 eurot otsest kulu. Lisaks veel linnaruumi ummistamine ja kahju keskkonnale ning tervisele. Seetõttu arendasime tarkvara, millega saab büroohoonete juures parkimiskohti reaalajas ettevõtete vahel jagada ning vähendada parkimiskohtade vajadust umbes 30%,” selgitas Kovanen.

“Loogika on selles, et kõik töötajad, kes mõnikord autoga tulevad, ei ole kunagi korraga kohal. Pole vaja hoida igale autole niiöelda nimelist kohta, vaid kohti saab tehnoloogia abil jagada. Samuti on selline parkimine nii tõkkepuu- kui äpivaba. Ettevõtete töötajate autode numbrid tuvastatakse automaatselt ja külalised saavad parkida QR-koodiga,” lisas EuroParki juht.

Ülemiste City arendaja Mainor Ülemiste juht Ursel Velve selgitas, et linnak toimib liikluse mõttes sisuliselt kesklinnana, seetõttu otsime pidevalt viise, kuidas tagada klientidele vajalik ligipääsetavus aga samas liikuda samm-sammult keskkonna jalajälje vähendamise suunas nii ehituses- kui liikuvuses. Need on suurima keskkonnamõjuga valdkonnad.  

“Ülemiste City’s töötab üle 16 000 inimese, maksude maksmise ja muude majandusnäitajate järgi on tegu Eesti suuruselt kolmanda linnaga. Teadmusmahukate ettevõtete töötajad on ka linnaruumi suhtes nõudlikud ja koos otsime pidevalt uusi võimalusi. Mullu vähenes küll linnakusse autoga tööle käimine 15% ja üle poole linnaku rahvast tuleb siia rattaga, jala või ühistranspordiga, kuid see pole veel kaugeltki tulemus, millega rahul oleme. Soovime autode arvu linnakus järjest vähendada ning pakkuda inimestele mugavaid alternatiive,” selgitas Velve, miks on Ülemiste City uudse parkimissüsteemi kasutusele võtnud. Ometi mõistab ta, et on ettevõtteid, kelle tegevusvaldkond eeldab autoga liikumist või piirkondi Tallinnas ja lähiümbruses, kust ühistranspordiga ligipääsetavus kehv. „Seetõttu peame ka parkimisteenust edasi arendama. Ülemiste City tagasisidest ja vajadustest lähtuv EuroParki uus lahendus võimaldab parkimisse tehtavaid investeeringuid võimalikult tõhusalt kasutada, koguda liikuvusandmeid ja teha neile tuginedes üha nutikamaid arendusotsuseid. Lisaks laiendame jõudsalt elektriautode taristut, et toetada keskkonnasõbralikumaid valikuid.“

Karol Kovanen lisas, et kuna selline niiöelda jagamismajanduslik parkimiskorraldus on end nüüd Ülemiste City’s tuhandete parkijate juures tõestanud, pole sisulisi takistusi, et seda laiendada näiteks kogu Tallinnale.

“Arvestades, kui palju linnaruumist on Eesti linnades parkimiskohtade all kinni, saaks Tallinnas niimoodi vabastada umbes 15 Lauluväljaku jagu maad, mida oleks parem kasutada näiteks haljasalade ja kergliiklusteede jaoks,” ütles EuroParki juht.

 

Tagasi uudiste lehele

EuroParki parklates saad laadida oma elektriautot

09.02.2024

EuroPark on tänaseks paigaldanud 17 erinevasse parklasse laadijad – kokku 25 laadijat ning 48 laadimiskohta. 

[...]

Loe veel